اخبار ماه تیکا, مقالات آرایشی بهداشتی ماهتیکا

ماسک موی خوب برای ریزش مو

چه ماسک مویی را استفاده کنیم؟

فواید ماسک مو و اینکه ماسک موی خوب باید چجوری باشه؟

 

یکی از گزینه‌های تقویت و محافظت از مو استفاده از ماسک مو است. ماسک مو یک محصول درمانی و آرایشی محسوب می‌شود.

انواع مختلف ماسک موها کاربردهای متنوعی هم دارند اما تقویت و نرم کنندگی را می‌توان کاربرد مشترک ماسک موها عنوان کرد.

در این مقاله به انواع مختلف ماسک مو، فواید استفاده از ماسک مو و شیوه استفاده از آن پرداخته شده است.

فواید استفاده از ماسک مو

ماسک مو حاوی تمام ویتامین‌هایی است که از نازک و شکننده شدن موها پیشگیری می‌کند و مقاومت آن را در برابر موخوره و استفاده از وسایل آرایش مو مانند سشوار و اتو افزایش می‌دهد.

ماسک مو با مراقبت سه گانه خود از ریشه، ساقه و پیاز مو و از بین بردن آلودگی موها به تدریج باعث بازسازی و ترمیم موهای آسیب‌دیده می‌شود و به این وسیله روز به روز موها طراوت و شادابی خود را باز می‌یابد،

به تدریج قوی‌تر و مستحکم‌تر شده و موهای ضعیف و وز شده را به مرور ضخیم و قوی‌تر می‌کند.

ماسک مو بافت موهای شما را با کمک ترکیباتش به حالت اولیه باز می‌گرداند. استفاده از ماسک مو برای جلوگیری از ریزش مو نیز انتخاب مناسبی است.

 

انواع ماسک مو

ماسک موها بر دو نوع می‌باشند که یک نوع آن مخصوص استفاده بعد از حمام و نوع دیگر باید در حمام استفاده شود و پس از چند دقیقه آبکشی شود.

 

ماسک موی مناسب موهای شما کدام است؟

همچنین ماسک موها انواع مختلفی از نظر کاربرد و نوع مو دارند و باید توجه داشته باشید که ماسک مو را متناسب با نوع موهای خود و کاربردی که مورد نظرتان است انتخاب کنید.

ماسک موی مخصوص موهای رنگ شده، ماسک مو مناسب برای موهای صاف، ماسک مو مناسب برای موهای فر، ماسک موی حجم دهنده و… از جمله ماسک موهای موجود در بازار است.

 

ترکیبات ماسک موها

ماسک موحاوی ویتامین E برای تقویت ساقه مو، ماسک مو حاوی ویتامین A برای شفافیت و جلوگیری از ریزش مو وماسک مو حاوی ویتامین C برای رفع خشکی مو مناسب است که ضروری‌ترین ویتامین‌ها برای رشد و حفظ سلامت موهاست.

بهترین مارک ماسک مو ماسکی است که علاوه بر دارا بودن ویتامین های ذکر شده، غنی شده با خواص گیاهی روغن نارگیل، بادام و آلوورا است در حالت دهندگی و شفافیت و سلامت ساقه و ریشه مو تاثیر بسزایی دارد.

میزان استفاده از ماسک مو در هفته

مصرف ماسک مو معمولا برای موهای نرمال یک بار درهفته پیشنهاد می‌شود. اما بسته به نوع مو و آسیب دیدگی آن دفعات استفاده از ماسک مو قابل تغییر است.

افرادی که دارای موهای خشک و یا آسیب دیده‌ای هستند ترجیحا بیش از یکبار در هفته استفاده از ماسک مو به آن‌ها پیشنهاد می‌شود.

 

نحوه‌ی استفاده از ماسک مو

– قبل از استفاده از ماسک مو، موها رو خیس کرده و با حوله آبگیری کنید.

– ماسک مو را روی سطح مو بزنید و به آرامی موهای خود را با آن ماساژ دهید.

توجه داشته باشید نوک موها خشک ترین و آسیب دیده ترین قسمت مو است، پس بهتر است در استفاده از ماسک مو به آن توجه بیشتری داشته باشد.

برای بهتر پخش شدن ماسک مو روی همه سطح موها بهتر است با استفاده از یک شانه دندانه بزرگ، ماسک مو را روی موهایتان شانه کنید.

حرارت برای اثر بخشی بهتر ماسک مو مناسب است. بنابراین می‌توانید ابتدا موهایتان را در یک کلاه ضد آب قرار دهید سچس روی آن را با یک حوله گرم برای حداقل 10 دقیقه بپوشانید.

بعد از استفاده از ماسک موهای روغنی موهای خود را با شامپو شسته و سپس می‌توانید نرم کننده استفاده کنید.

برای ماسک موهایی که پایه آب دارند لازم نیست برای شست و شوی آن حتما از شامپو استفاده کنید. (برای تشخیص پایه ماسک موی خود به چرب بودن یا نبودن آن توجه کنید. چربی ماسک موهای روغنی قابل تشخیص است.)

 

شیوه استفاده از ماسک موها بعد از حمام:

برای کسانی که تمایل ندارند در حمام ماسک مو بزنند و خانم‌ها و آقایانی که حتی بعد از استفاده از ماسک مو در حمام، موهایشان بعد از خشک شدن ظاهر نازیبایی پیدا میکند، این ماسک‌ها پیشنهاد می‌شود.

این نوع ماسک‌ها بعد از حمام و وقتی هنوز موها نم دار است باید استفاده شود. ماسک موهای بعد حمام باعث درخشندگی بیشتر شود و همچنین باعث محافظت از موها در برابر اشعه آفتاب می‌شود.

 

قبل و بعد از رنگ کردن مو از ماسک مو استفاده کنید

از دو هفته قبل از رنگ کردن، بهتر است از ماسک مو استفاده کنید تا موهایتان آمادگی و محافظت لازم برای پذیرش رنگ را داشته باشد.

بعد از رنگ کردن نیز، برای جلوگیری از کمرنگ شدن رنگی که روی موهایتان استفاده کردید، بهتر است حداقل هفته ای یک بار از ماسک مو استفاده کنید.

 

چه کسانی نیاز به ماسک مو دارند؟

ماسک مو مناسب همه انواع مختلف مو نیست. به عقیده متخصصان مراقبت از مو، کسانی‌که موهای مجعد، فِر، مات و خشک دارند، بیشتر از همه به ماسک مو نیاز دارند.

ماسک مو غیر از درمان برای مقاصد آرایشی نیز کاربرد دارد. از انواع ماسک مو برای پرپشت کردن مو و حالت دادن به مو برای آرایش بهتر مو هم می‌توانید استفاده کنید.

 

بلندی و کوتاهی موها، عامل تأثیرگذاری در انتخاب ماسک مو نیست. برای انتخاب ماسک موی مناسب موهای‌تان، باید نوع ساختار آنها را از نظر ضخامت در نظر بگیرید؛

زیرا ماسک موی مناسب موهای نازک، مشابه ماسک موی مناسب موهای ضخیم نیست. اگر موهای خشک و ضخیمی دارید، باید ماسک مو رطوبت رسانی انتخاب کنید که ترکیباتی برای آبرسانی به تارهای مو داشته باشد.

ماسک موی مناسب

افزایش رطوبت باعث درخشندگی، صاف و نرم شدن موهای‌تان می‌شود. اگر موهای نازکی دارید، بهترین میزان استفاده از ماسک مو، دو بار در هفته است.

باید دقت کنید که ماسک مو را به ریشه موهای نازک نزنید بلکه از ماسک مو در قسمت میانه ساقه مو تا نوک موها استفاده کنید.

یکی دیگر از کاربردهای ماسک مو، مراقبت از موهای رنگ‌شده است. ترکیبات موجود در ماسک موی مخصوص موهای رنگ‌شده، باعث حفظ رنگ مو و تثبیت آن می‌شود.

ماسک موی مخصوص موهای رنگ‌شده، از تغییر رنگ تدریجی موها جلوگیری می‌کند.

ترفندهای استفاده از انواع ماسک مو

 حتما هفته‌ای یک ‌بار از ماسک مو استفاده کنید.

حتی اگر فکر می‌کنید موهای نسبتا سالمی دارید، استفاده هفتگی از ماسک مو را برای خود تبدیل به یک عادت کنید.

عوامل مختلفی مانند تغییر فصل می‌تواند به تارهای مو آسیب بزند. با استفاده هفتگی از بهترین ماسک مو، رطوبت مورد نیاز موهای‌تان تأمین می‌شود.

 هر ماسک مو دستورالعمل مصرف متفاوتی دارد.

انواع مختلفی از ماسک مو وجود دارد. بنابراین قبل از خرید، حتما مشخصات و نحوه مصرف ماسک مو را به دقت بخوانید. بعضی از ماسک موها با اینکه به عنوان ماسک فروخته می‌شوند اما برای استفاده روزانه هستند.

انواع دیگر ماسک مو ترکیبات قوی‌تری دارند و باید یک یا دو بار در هفته (با توجه به نوع مو و میزان آسیب‌دیدگی) از آن استفاده کنید.

بسیاری از انواع ماسک مو باید ۱ تا ۲ دقیقه روی موها باقی بماند. این زمان می‌تواند ۱۵ دقیقه یا بیشتر هم در بعضی از انواع ماسک مو باشد.

درنهایت، این شما هستید که باید بتوانید به‌درستی از ماسک مو استفاده کنید. بنابراین، نکته کلیدی در انتخاب ماسک مو، میزان راحتی مصرف آن برای شماست.

 بدون خیس کردن موها، از ماسک مو استفاده کنید.

برای صرفه‌جویی در زمان می‌توانید ماسک مو را روی موهای خشک استفاده کنید. اجازه دهید ماسک حدود ۲۰ دقیقه جذب موهای‌تان شود. بعد از آن موها را بشویید.

 با ماسک مو بخوابید.

اگر موهای‌‎تان بسیار خشک است، می‌توانید از ماسک مو به مدت طولانی‌تر روی موها استفاده کنید. برای این کار کافی است شب‌ها قبل از خواب، بعد از شستن موها یا روی موهای خشک، ماسک مو را استفاده کنید.

پس از آن، سر را با کلاه حمام یا یکپارچه لطیف بپوشانید. سپس صبح موها را بشویید. با این روش موهای‌تان نرم و ابریشمی می‌شود.

استفاده صحیح از انواع ماسک مو به زمان زیادی احتیاج ندارد.

بسیاری به دلیل اینکه فکر می‌کنند استفاده از ماسک مو زمان زیادی را از آنها می‌گیرد، موهای‌شان را از این روش مراقبتی محروم می‌کنند.

شما می‌توانید در مدتی‌که در حمام، ماسک مو روی موهای‌تان است، به کارهای دیگرتان بپردازید. تنها با صرف چند دقیقه، رطوبت‌رسانی مورد نیاز موهای‌تان با ماسک مو انجام می‌شود.

اگر ماسک مو موهای‌تان را چرب می‌کند، استفاده از این نوع ماسک مو را متوقف کنید.

اگر بعد از استفاده از ماسک مو، موهای‌تان چرب می‌شود، احتمالا از ماسک موی مناسب نوع موهای‌تان استفاده نکرده‌اید.

درنتیجه ترکیبات به‌کار رفته در ماسک مو، باعث چربی موهای‌تان شده است. حتما از ماسک موی مناسب نوع موهای‌تان (نازک، فر و …) استفاده کنید.

با استفاده از ماسک موی مناسب، نتیجه دلخواه‌تان به دست می‌آید. استفاده بیش از اندازه و به مقدار زیاد از انواع ماسک مو هم می‌تواند باعث چربی مو شود.

در هنگام مصرف ماسک مو، اندازه‌ای را رعایت کنید که در دستورالعمل آن آمده است. برای مصرف صحیح، نیاز نیست موها را با مقدار زیادی از ماسک مو بپوشانید. مقدار کمی از ماسک مو، می‌تواند کل موها را پوشش دهد.

ماسک مو را با شانه روی موهای‌تان بزنید.

برای مراقبت از موها، همیشه به خاطر داشته باشید که وقتی موها خیس هستند، آنها را با استفاده از یک شانه دندانه‌ پهن شانه کنید.

شانه در استفاده از ماسک مو هم مفید است. وقتی ماسک مو را با شانه روی موها پخش کنید، تمام قسمت‌های مو به‌خوبی به ماسک مو آغشته می‌شوند.

از نوک موهای‌تان بیشتر مراقبت کنید.

نوک موها شکننده‌ترین و آسیب‌پذیرترین بخش‌های مو هستند. موخوره یکی از نتایج آسیب دیدن نوک موهاست. بنابراین، نوک موها بیشتر از دیگر قسمت‌های مو نیاز به مراقبت دارند.

در هنگام استفاده از ماسک مو، دقت کنید که تمام نوک موها آغشته به ماسک مو باشند.

 

 

انواع ماسک مو

ماسک‌ مو پروتئینی

یکی از انواع ماسک‌مو ، ماسک‌مو پروتئینی است. اگر مویتان سست، بی‌حالت و ارتجاعی است، احتمالاً نیاز به پروتئین دارد. ساختار اصلی موها از پروتئین تشکیل شده است و کمبود آن به مرور زمان باعث ضعیف شدن موها می‌شود.

به همین خاطر درمان هر چند وقت یک بار مو با ماسک پروتئینی، سلامتی آن را حفظ می‌کند.

با این وجود، اگر موهایتان شرایط مطلوبی دارد، نیازی به درمان پروتئینی نیست؛ چون پروتئین بیش از حد، خود باعث خشکی و شکنندگی موها می‌شود.

ماسک مو آبرسان

تشخیص اینکه آیا موهایتان به رطوبت نیاز دارد یا نه، آسان است. اگر موهایتان خشک است، دچار موخوره و وز شده یا به آسانی می‌شکند و گره می‌خورد، وقت آبرسانی موها با استفاده از یک ماسک مو برای مو های خشک فرا رسیده است.

توجه کنید که حتی اگر موهای کاملاً سالمی دارید، باز هم استفاده از ماسک آبرسان مو برای موهایتان مفید است.

ماسک مو با پایه روغنی

این نوع از ماسک‌های مو زمانی مؤثر هستند که به جای ماسک‌‌موی آب‌رسان استفاده شوند. از ماسک‌هایی که پایه روغنی دارند برای حفظ رطوبت موها و مرطوب نگه داشتن آن‌ها در طولانی‌مدت استفاده می‌شود.

روغن‌های موجود در این ماسک‌ها علاوه بر آب‌رسانی، موها را نیز تغذیه می‌کنند.

روغن نارگیل ، روغن زیتون ، روغن بادام و روغن آرگان از جمله روغن‌هایی هستند که معمولاً در این نوع ماسک‌ها استفاده می‌شوند.

ماسک موی ترمیم کننده (BOND-BUILDING)

این ماسک‌ مو برای مو های رنگ شده ‌ و فر به طور اختصاصی طراحی شده‌ا‌ند. حتماً در سالن‌های زیبایی دیده‌اید که آرایشگران، موها را با استفاده از محصولات تقویتی درمان کرده و حالت می‌دهند.

این روش واقعاً در کاهش آسیب‌های مو مؤثر است.

اگر به تازگی موهایتان را با استفاده از مواد شیمیایی فر و یا حالت‌دار کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که ماسک مو ترمیم کننده را برای موهایتان خریداری و استفاده کنید؛

چرا که این نوع ماسک، با ترمیم و بازیابی پروتئینی در ساقه موهایتان، باعث بهبود آسیب‌دیدگی آن‌ها می‌شود

 

این نکات را هرگز فراموش نکنید.

استفاده از ماسک‌مو یک بار در هفته روش مطمئنی برای تضمین سلامتی موها است.

همیشه از آب سرد برای شستن موهایتان استفاده کنید، چرا که آب سرد به بستن کوتیکول‌های مو کمک می‌کند، وز موها را کاهش می‌دهد و آن‌ها را مرطوب نگه می‌دارد.

البته قبل از مصرف ماسک های مو می‌توانید برای شستن موهایتان از آب گرم استفاده کنید؛ چرا که در این مرحله، کوتیکول‌های باز، موها را آماده دریافت مواد آب‌رسان و تغذیه‌کننده ماسک‌مو می‌کنند.

همیشه برای باز کردن گره موهایتان از یک شانه چوبی دندانه درشت استفاده کنید. این کار مانع گره خوردن موها و ایجاد الکتریسته ساکن می‌شود.

دقت کنید که حتماً موهایتان را با انتخاب ماسک‌موی مناسب درمان کنید تا نتیجه دلخواه را بگیرید. به‌عنوان مثال استفاده از ماسک‌موی پروتئینی هنگامی که موهایتان کمبود پروتئین ندارد،

فقط باعث خشک تر شدن آن‌ها می‌شود و این نتیجه، قطعاً چیزی نیست که شما به دنبال آن هستید.

چه ماسک مویی را استفاده کنیم؟

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.