مقالات آرایشی بهداشتی ماهتیکا

فوم شستشوی صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

فوم شستشوی صورت چیست ؟

فوم شستشوی صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

فوم شستشوی صورت چیست ؟

فوم‌های شستشوی صورت یا شوینده‌های فومی، شوینده‌هایی هستند که به فرم کف بوده و قدرت پاکنندگی زیادی دارند. این شوینده‌ها انتخاب مناسبی برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه هستند. شویند‌ه‌های فومی برای تمیز کردن عمقی منافذ و از بین بردن سبوم اضافی پوست و آلودگی‌های به دام افتاده در منافذ پوست مناسب‌اند.

اما اگر پوست شما در اثر استفاده از فوم‌های شستشوی حاوی سولفات تحریک شده و احساس خشکی و کشیدگی در پوست دارید، می‌توانید نوع شوینده خود را تغییر دهید و از شوینده‌های ملایم‌ مانند پن‌ها یا سیندنت‌ها استفاده کنید. اما اگر هم‌چنان شوینده‌های فومی شوینده مورد علاقه شماست انواع بدون سولفات و ملایم‌تر این شوینده را انتخاب کنید.

برسی فوم شستشوی صورت ایرانی

فوم شستشوی صورت لافارر پوست‌های چرب و معمولی :

فوم شستشوی لافارر فاقد سولفات نیست و از ترکیب سدیم لورت سولفات در آن استفاده شده است. سدیم لورت سولفات ترکیبی نامناسب برای پوست‌های چرب و کومدوژنیک با نمره ۳ از ۵ است.

دیگر سورفکتانت‌ها و کف‌سازهای فوم شستشوی لافارر عبارتند از: Disodium Laureth Sulfosuccinate،تری اتانول آمین لوریل اتر سولفات، کوکامید پروپیل بتائین و COCONUT FATTY ACID DIETHANOLAMIDE است. COCONUT FATTY ACID DIETHANOLAMIDE که ممکن است آن را با نام cocamide DEA هم ببینید از واکنش اسید چرب نارگیل با دی اتانولامین به دست می‌آید.

سایر ترکیبات فوم شستشوی پوست چرب لافارر را ترکیبات آبرسان و تسکین‌دهنده مانند زینک PCA، سدیم PCA،‌ آلانتوئین، عصاره بابونه، پانتنول،عصاره آلوئه‌ورا و گلیسیرین تشکیل می‌دهد.

نگهدارنده به کار رفته در فوم شستشوی لافارر ایزوتیازولینون است.

فوم-شستشوی-صورت-چیست-؟

فوم-شستشوی-صورت-چیست-؟

فوم شستشوی درمالیفت مدل سبولیفت پوست‌های چرب و جوشدار  :

فوم شستشوی پوست چرب درمالیفت فاقد سولفات است و در آن از دو سورفکتانت ملایم دی سدیم کوکوئیل گلوتامات و کوکوامیدوپروپیل بتایین استفاده شده است. ترکیبات آلفاهیدروکسی‌اسید و سالیسیلیک اسید به عنوان لایه‌بردار و پاک‌کننده عمقی منافذ به کار رفته‌اند. خوشبختانه درمالیفت Ph این شوینده را روی محصول درج کرده، اسیدیته ۵.۵ که به Ph طبیعی پوست نزدیک بوده و موجب خشکی، قرمزی و تحریک پوست نمی‌شود. بوتیل آووکادیت اسید چرب روغن آووکادوست که علاوه بر مرطوب‌کنندگی با مهار آنزیم آلفاردوکتاز ترشح چربی پوست را کنترل می‌کند.

سایر ترکیبات مرطوب‌کننده و آبرسان فوم شتسشوی درمالیفت پوست چرب عبارت‌اند از: گلیسیرین، زینک PCA، عصاره برگ توت Raspberry.

Seboxyl نام تجاری گلیسیرین گیاهی است که از توت Raspberry به دست می‌آید این ترکیب دارای خواص متعدد در درمان و بهبود پوست های چرب و مستعد آکنه است. از جمله کاهش اکسیداسیون سبوم ، جلوگیری از تجزیه اسکوالن(نوعی چربی طبیعی در سطح پوست) و کاهش واکنش های التهابی در پوست.

نگهدارنده به کار رفته در فوم شستشوی درمالیفت کلروایزوتیازولینون و متیل ایزوتیازولینون است.

پخش-لوازم-ارایشی-اورجینال

پخش-لوازم-ارایشی-اورجینال

 فوم شستشوی صورت ژنوبایوتیک پوست‌های خشک و حساس :

سورفکتانت‌‌ها و ترکیبات مرطوب‌کننده این فوم کاملا مشابه فوم شستشوی پوست چرب است. با این تفاوت که فاقد سالیسیلیک اسید، گوگرد و عصاره چای سبز است. این فوم حاوی الکل دنات است. علاوه بر ترکیبات مرطوب کننده فوق حاوی ترکیب آبرسان سدیم PCA نیز هست.

فوم-شستشوی-صورت-چیست-و-چه-کاربردی-دارد؟

فوم-شستشوی-صورت-چیست-و-چه-کاربردی-دارد؟

 

شما میتوانید فوم شستشو صورت بیو اکوا را از ماه تیکا خریداری کنید ، ماه تیکا پخش عمده فوم شستشو صورت بیو اکوا در تهران می باشد .

آیا شستشوی صورت با صابون باعث آسیب دیدگی پوست می شود؟

شاید شنیده باشید که بعضی افراد که دارای پوست حساس و خشک هستند و از استفاده از صابون  رضایت ندارند و به دیگران همواره توصیه می کنند از صابون استفاده نکنند به همین دلیل مردم به فوم و ژل و شوینده های غیر صابونی روی آورده اند.

چرا مردم از شستشوی صورت با صابون ناراضی هستند؟

چون حباب های تحریک کننده ای  که این نوع شوینده ها یعنی صابون با کمک مواد و عناصر ساخته شده از آن بر روی پوست ایجاد می کنند است اما همه فوم شستشوی صورت اینگونه نیستند.

کدام فوم شستشوی صورت مناسب من است؟

در دنیای امروز با وجود پیشرفت علم محصولات پاک کننده زیادی در بازار وجود دارد به همین دلیل شما باید بدانید تفاوت این پاک کننده ها در چه زمینه هایی است و پاک کننده مناسب با پوست خود را نیز از بین تمام آنها پیدا کنید ، در ادامه همراه ماه تیکا باشید تا فوم شستشوی مناسب خودتان را پیدا کنید .

فوم شستشوی صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

فوم شستشوی صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

فوم شستشوی صورت :

فوم شستشوی صورت یا پاک کننده کف برای از بین بردن ذرات آلوده، چربی و لایه های آرایشی که قابلیت شست و شو دارد مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول به دلیل قدرت بالای پاک کنندگی که دارند باعث خشک شدن پوست می شوند و به همین دلیل در بعضی از این محصولات شما مشاهده می کنید از نرم کننده و مرطوب کننده استفاده شده است.

Meghana Prasad که یک متخصص پوست است در مورد مواد فوم شستشوی صورت میگوید: شما با یک پاک کننده معمولی مواجه هستید که برای استفاده از آن ابتدا مقداری از آن را روی دست ریخته و سپس آن را به صورت خود ماساژ دهید. پس از استفاده از فوم شستشوی صورت استفاده از یک مرطوب کننده بسیار عالی خواهد بود.

توصیه شده برای

افرادی که دارای پوستی چرب،  سطح پوست آنها آکنه یا دارای جوش دوره جوانی هستند بسیار مناسب و ایده‌ئال خواهد بود.

عدم استفاده برای

شوینده های فوم برای افرادی که دارای پوستی خشک و حساس هستند توصیه نمی شود البته برخی از فوم شستشوی صورت از نرم کننده و مرطوب کننده در خود بهره می برند اما بهتر آن است این دسته از افراد از یک پاک کننده دیگر برای پوست خود کمک بگیرند.

پاک کننده کرم :

پاک کننده کرم محصولاتی ملایم، بسیار مرطوب و بدون کف هستند پاک کننده کرم از موم، مواد معدنی و یا از بنزوات تشکیل شده اند که برای از بین بردن آرایش و آلودگی بسیار مناسب هستند. برخی از این محصولات برای استفاده نیازی به آب ندارند و پس از استفاده با یک دستمال می توانید آن را پاک کنید شما در صورت استفاده از این محصول باید با یک تونر صورت خود را پاک کنید. در نوع دوم که برای شست و شو نیاز به آن دارد پس از مرطوب کردن پوست اقدام به استفاده کنید و پس ماساژ دادن به صورت کرم شوینده را بشویید.

توصیه شده برای

کسانی که دارای پوست حساس هستند و یا از بیماری روزاسه رنج می برند می توانند از این محصول استفاده کنند و کسانی که پوستی خشک دارند این محصول برایشان بسیار ایده آل خواهد بود.

عدم استفاده برای

نوجوان هایی که بین 13 تا 19 سال سن دارند و کسانی که از پوست چرب برخوردار هستند بهتر است از سایر شوینده ها و پاک کننده ها استفاده کنند.

شوینده آب میسل :

آب میسل به شوینده هایی گفته می شوند صابونی هستند و پایه آنها آب است. زمانی که لکه های روغنی با ماده پاک کننده سورفکتانت برخورد می کنند، سورفکتانت با یکدیگر پیوند های کوچک مولکولی تشکیل میدهند که به آنها میسل میگویند. تمام این میسل ها دارای یک پایانه آب دوست و یک پایانه روغن دوست هستند و زمانی که از این مواد استفاده میکنید بخش روغنی به لکه ها چسبیده و بخش دوستار آب با جریان آب همراه است و اینگونه صورت شما پاک خواهد شد.

توصیه شده برای

کسانی که دارای پوست خشک، حساس و یا مستعد آکنه هستند بهتر است از این شوینده استفاده کنند. همچنین می توانید برای کمک به شوینده کرمی در پاکسازی از این شوینده استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

عدم استفاده برای

کسانی که آرایش سنگینی روی پوست صورت خود دارند بهتر است به دنبال محصولات شوینده دیگری بروند زیرا این محصول نمی تواند نیاز آنها را برطرف کند.

پاک کننده روغنی :

پاک کننده های روغنی با داشتن روغن پایه در خود چربی را جذب کرده و پوست را از ناخالصی ها پاک میکنند. برای استفاده از این نوع پاک کننده ابتدا 5 تا 6 قطره را روی پوست خود بمالید و پوست خود را ماساژ دهید به دنبال آن برای پاک کردن می توانید از یک پاک کننده کف، تونر و آی میسل استفاده کنید.

توصیه شده برای

کسانی که آرایش زیادی انجام میدهند و نیاز به یک پایه آرایشی دارند، کسانی که پوستی خشک و حساس دارند و کسانی که از اگزمای پوستی رنج می برند می تواند از مصرف کنندگان این محصول باشند.

عدم استفاده برای

این محصول برای کسانی که پوست چرب دارند بهترین انتخاب تلقی نمی شود. همچنین دقت کنید که روغن پایه این محصولات غیر  comedogenic باید تا موجب مسدود شدن منافذ پوست نشود.

فوم-شستشوی-صورت-چیست-و-چه-کاربردی-دارد؟-ماه-تیکا

فوم-شستشوی-صورت-چیست-و-چه-کاربردی-دارد؟-ماه-تیکا

چه تفاوتی میان شست و شوی صورت با فوم و شوینده صورت وجود دارد؟

فوم و شوینده صورت به همراه لوسیون ها وظیفه اصلیشان پاک کردن هرگونه آلودگی از صورت می باشد اما مواد فوم شستشوی صورت باید با با آب شسته شده ولی لوسیون ها به دلیل خاصیتی که دارند کف دار نبوده و نیازی به آبکشی صورت پس از استفاده از آنها نیست فقط باید از روی صورت پاک شوند.

چه زمانی باید از فوم شستشوی صورت  استفاده کنم و چه زمانی باید از پاک کننده ها استفاده کنم؟

استفاده از فوم شستشوی صورت  و سایر پاک کننده های صورت بستگی به کارهایی دارد که ما در طول روز انجام می دهیم به عنوان مثال اگر شما در مسیر رفتن به سرکار خود با آلودگی زیادی مواجه می شوید بهتر است ابتدا با یک پاک کننده صورت خود را پاک کرده و سپس با یک فوم شستشوی صورت  خود را تمیز نمایید. البته پاک کننده های صورت به دلیل همراه داشتن مواد مرطوب کننده پوست در استفاده قبل آرایش نیز کاربرد دارند.

افراد دارای پوست حساس باید از کدام استفاده کنند؟

این افراد نباید از یک فوم شستشوی صورت  یا یک پاک کننده به تنهایی استفاده نماید بنابراین توصیه می شود افراد دارای پوست حساس باید از یک فوم شستشوی صورت  در طول روز یک بار در زمان صبح یا عصر بسته به نیاز خود استفاده نمایید و از مواد پاک کننده می توانند دو بار در روز بهره ببرند. نکته مهم این است که در پاک کردن صورت تعادل سطح پوست از بین نرود.

آیا افرادی که آرایش نمی کنند باید از فوم شستشوی پاک کننده استفاده کنند؟

استفاده ازفوم شستشوی  برای کسانی که در هوای آلوده قرار دارند همواره توصیه شده است مخصوصا برای کسانی که دارای پوست خشک و حساس هستند پس اگر آرایش دارید ویا آرایش ندارید از یک فوم شستشو استفاده نمایید. همچنین اگر پوستی چرب دارید و آرایش نمی کنید شما می توانید از یک پاک کننده و ژل شستشوی صورت استفاده نمایید.

mahtika

mahtika

نبایدهای شستشوی صورت

  • صورت خود را با آب داغ نشویید: شما با این کار باعث می شوید چربی موجود در سطح پوست به صورت کامل پاک شود و اینگونه باعث خشک شدن و سفت شدن پوست خود خواهید شد.
  • از صابون حمام استفاده نکنید: PH پوست کمی اسیدی است و صابون حمام باعث میشود تا تعادل PH پوست بهم ریخته و یک حالت قلیایی به پوست می دهند
  • پاک کننده را خیلی سفت روی پوست خود نکشید: این کار باعث میشود تا چربی پوست بسیار کاهش پیدا کند و نتیجه آن تغییر در میزان PH سطح پوست خواهد بود.
  • بیش از حد تمیز نکنید: اگر پوستی چرب داشته باشید میل دارید تا میزان بیشتری پوست خود را بشویید تا از میزان چربی آن کاسته شود اما این کاهش چربی باعث میشود غدد چربی تولید چربی پوست را بیشتر کنند.

 

شما میتوانید محصولات ارایشی و بهداشتی خودتان را از وب سایت ماه تیکا پخش عمده لوازم ارایشی اورجینال خریداری کنید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.