دسته‌بندی نشده

برترین برند لوازم آرایشی بریتانیاوتیک تاک

برترین برند لوازم آرایشی بریتانیاوتیک تاک

لورآل پاریس، شارلوت تیلبری را به عنوان برترین برند لوازم آرایشی بریتانیا در رسانه‌های اجتماعی کنار زد. 

مرجع خبر.

سلطنت شارلوت تیلبری به عنوان پرمخاطب‌ترین برند زیبایی در تیک تاک و اینستاگرام در بریتانیا به پایان رسیده است و لورئال پاریس در سال ۲۰۲۵ این جایگاه را از آن خود خواهد کرد.

طبق گزارش رتبه‌بندی زیبایی شرکت بازاریابی اینفلوئنسری کول‌اسکوئر برای نیمه اول سال، ارزش رسانه‌ای کسب‌شده (EMV) این غول زیبایی فرانسوی در تیک‌تاک ۲۳۸.۵ میلیون پوند و در اینستاگرام ۲۸.۶ میلیون پوند بوده است.

این افزایش به دلیل حدود ۱۴۵۲۳ ویدیوی تیک تاک بود که در آنها از برند لورآل پاریس نام برده شده بود، که در مجموع ۵.۱ میلیارد بازدید و بیش از ۸۲ میلیون تعامل را به همراه داشت.

کیتی لینک، رئیس بخش برند کول‌اسکوئر، به مجله‌ی کازمتیکز بیزینس گفت : « با وجود اینکه هر ساله بازیگران جدید و چابکی به عرصه‌ی زیبایی می‌پیوندند، موفقیت لورآل پاریس به جایگاه آن به عنوان یک «برند قدیمی که به خوبی تثبیت شده است» برمی‌گردد.»

«طیف گسترده محصولات آن که برای همه گروه‌های سنی جذاب است، جایگاه‌سازی قابل دسترس و استراتژی «همیشه سفیر» در کنار فعالیت‌های هدفمند پیرامون رویدادها و رونمایی از محصولات، ستون‌های محکمی برای موفقیت آن هستند.»

«این برند با وجود اینکه KOLها و محتوای کمتری نسبت به شارلوت تیلبری به آن اشاره می‌کنند، نرخ تعامل بالاتری را در پست‌های رهبران فکری کلیدی (KOL)، یا همان اینفلوئنسرها، در اینستاگرام ایجاد می‌کند که به افزایش EMV آن کمک می‌کند.»

«برندهایی که به دنبال کنار زدن لورآل پاریس هستند، باید با KOL های مرتبط ارتباط برقرار کرده و روابط بلندمدت برقرار کنند تا عشق به برند و تعامل را در [رسانه‌های] اجتماعی افزایش دهند.»

لورآل پاریس در اینستاگرام هم بی‌رقیب نبوده و تخمین زده می‌شود ۱۳۰۰۰ پست در اینستاگرام از این برند زیبایی نام برده است.

لینک اضافه کرد که تسلط آن بر اینستاگرام به دلیل «یک استراتژی همیشه آنلاین و چندلایه کلان و خرد KOL» بوده است.

او ادامه داد: «در نیمه اول سال ۲۰۲۵، کمپین‌های همیشه سبز و مداوم، همراه با همکاری‌های مداوم و گسترده در اینستاگرام در زمینه مراقبت از پوست و آرایش، و موتور سفیر کن و ادغام تجارت اجتماعی این برند، یک سیستم ارتباطی جهانی مداوم را نشان می‌دهد که زیربنای حضور اجتماعی بریتانیا نیز هست.»

عملکرد لورآل پاریس، شارلوت تیلبری را از رتبه اول گزارش رتبه‌بندی زیبایی کول‌اسکوئر در سال ۲۰۲۴، به پایین کشید.

این برند متعلق به پویگ در سال ۲۰۲۵، EMV معادل ۱۰۲.۷ میلیون پوند در تیک‌تاک و EMV معادل ۲۸.۵۶۸.۳۸۰ پوند در اینستاگرام داشت که به ترتیب آن را به رتبه‌های چهارم و دوم تنزل داد.

لینک گفت که افت شارلوت تیلبری «احتمالاً به دلیل تغییر تمرکز دوباره به سمت اینستاگرام و داستان‌سرایی با محوریت کلان است».

او ادامه داد: «با این وجود، تیک‌تاک به دلیل عمق ارزش ویژه برند در این پلتفرم، عملکرد قوی خود را حفظ کرد.»

در هر دو پلتفرم، تعداد محتواهایی که از شارلوت تیلبری نام برده‌اند، نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش یافته است، در حالی که تعداد کاربران KOL که از این برند نام برده‌اند، ۴.۲۵ درصد افزایش یافته است. 

با وجود این، طبق گزارش Kolsquare، این برند همچنان به یکی از بزرگترین جوامع اینفلوئنسری اروپا دسترسی دارد و با ۱۵۱۱۳ اینفلوئنسر در اینستاگرام همکاری می‌کند. 

رتبه‌ی بقیه‌ی برندهای زیبایی کجاست؟

 

برند مراقبت از پوست CeraVe با کسب ارزش افزوده (EMV) معادل ۱۰۷.۴ میلیون پوند، از برند La Roche-Posay متعلق به L’Oréal به عنوان برترین کسب و کار مراقبت از پوست در TikTok پیشی گرفت.

برند اسکاندیناویایی اوله هنریکسن نیز با ۶۷ رتبه صعود در اینستاگرام، با نرخ تعامل ۷٪، رتبه اول را در زمینه مراقبت از پوست در این پلتفرم از آن خود کرد.

لینک گفت: «اوله هنریکسن امسال نقش مهمی در بازار بریتانیا ایفا کرده است.

«این شرکت این کار را در حالی انجام داده است که KOL های بسیار کمتری را فعال کرده و محتوای بسیار کمتری در اینستاگرام نسبت به رقبای شناخته شده‌تر خود تولید کرده است.»

«این می‌تواند نشان دهد که این برند می‌توانست محتوای خود را بسیار تهاجمی‌تر حمایت مالی کند و پست‌های کمتر اما با عملکرد بالاتر را تقویت کند.»

در همین حال، گارنیه در صدر رتبه‌بندی‌های تیک‌تاک برای مراقبت از مو قرار گرفت.

در اینستاگرام، کرستاسِ لورآل با EMV معادل ۱۴.۶۶۳ میلیون پوند، با حمایت حدود ۷۰۲ اینفلوئنسر، پیشتاز بود.

گارنیه با اینفلوئنسرهای بیشتری (۱۶۷۱) کار کرد و محتوای بیشتری منتشر کرد (۶۰۶۵ در مقابل ۲۰۰۲)، در حالی که کراستاس با ۴.۹٪ در مقایسه با ۳.۱٪ گارنیه، تعامل قوی‌تری را به دست آورد.

در بخش لوازم آرایشی، برند NYX Professional Makeup جایگاه اول را حفظ کرد و برند لوازم آرایشی Huda Beauty متعلق به Huda Kattan رتبه دوم را به خود اختصاص داد.

از دیگر پیروزی‌های غیرمنتظره در این فهرست می‌توان به «ساخته شده توسط میچل» اشاره کرد که از رتبه دوازدهم به رتبه هفتم در میان ده رتبه برتر صعود کرد و «نارس» با چهار رتبه صعود به رتبه نهم رسید. 

اما این عملکرد برند کاتان بود که توسط لینک به طور خاص مورد توجه قرار گرفت.

لینک گفت: «در سال ۲۰۲۵، هدی بیوتی از یک استراتژی بسیار سنگین به یک استراتژی بسیار کوچک در تیک‌تاک و اینستاگرام تغییر رویکرد داد و از محتوای تولید شده توسط کاربران (UGC) کوتاه از تولیدکنندگان استخدام‌شده بهره برد که به موفقیت تیک‌تاک کمک کرد.»

«در هر دو پلتفرم، تعداد محتواهایی که به این برند اشاره کرده‌اند تقریباً دو برابر شده و ۴۴.۶ درصد افزایش یافته است، در حالی که تعداد کاربران KOL که به این برند اشاره کرده‌اند ۳۵ درصد افزایش یافته است.»

«۸۲٪ از KOLهایی که به این برند اشاره کردند، تولیدکنندگان محصولات میکرو و نانو بودند.»

لینک گفت، با نگاهی به ادامه سال، رقابت توسط دوره‌های فروش فصلی مانند جمعه سیاه و فرصت‌های هدیه دادن مرتبط با کریسمس تعیین خواهد شد.

آنها افزودند: «انتظار داشته باشید که رقابت شدید بین برندهای بزرگ در رسانه‌های اجتماعی افزایش یابد.»

«رتبه‌بندی‌های زیبایی تیک‌تاک برای نیمه اول سال ۲۰۲۵، نوسانات و رقابت‌های نسبتاً خوبی را برای کسب جایگاه نشان می‌دهد: انتظار داریم این روند ادامه یابد، زیرا برندهای بیشتری در بریتانیا به سرمایه‌گذاری در تیک‌تاک و فروشگاه تیک‌تاک ادامه می‌دهند.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *